„Dobre z lasu” to świadectwo jakości i naturalnego pochodzenia surowców
„Dobre z lasu” to świadectwo jakości i naturalnego pochodzenia surowców
Logotyp „Dobre z lasu” to świadectwo naturalnego pochodzenia surowców i najwyższej jakości produktów.
Lasy Państwowe wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów marką „Dobre z lasu” planuje rozszerzyć działalność poprzez udostępnienie możliwości prowadzenia franczyzy naszego flagowego sklepu z dziczyzną, miodami oraz płodami runa leśnego pochodzącymi z polskich lasów. Licząca już prawie 100 lat firma, prowadząc zrównoważoną i wielofunkcyjną gospodarkę leśną, w ramach projektu „Zdrowa żywność z polskich lasów”, gwarantuje dostarczenie najwyższej jakości ekologicznej żywności pochodzącej z zasobów naturalnych zapewniając jednocześnie jej pozyskanie w sposób zrównoważony i niezaburzający funkcjonowania przyrody. Korzystając z oferty Lasów Państwowych, której zrównoważona
i wielofunkcyjna działalność przyczynia się do ochrony przyrody, możemy bez obawy korzystać z najwyższej jakości dostępu do ekologicznej żywności bez uszczerbku dla środowiska przyrodniczego.
O marce
Marka „Dobre z lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych pełniących funkcję społeczno-promocyjną projektu. W naszych sklepach dostępna jest szeroka gama mięsa oraz wyrobów mięsnych z dziczyzny, miody polskie z najlepszych pasiek jak również różnorodne przetwory z ogromnych zasobów runa leśnego. Głównym założeniem marki jest umożliwienie konsumpcji ekologicznej żywności pochodzącej z zasobów naturalnych, które daje nam las, bez wyrządzania szkody i zaburzenia naturalnej harmonii zasobów przyrodniczych.
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Warszawie zachęca wszystkich zainteresowanych do przystąpienia na zasadach franczyzy do marki „Dobre z lasu”. Sklep Dobre z Lasu w założeniu prowadzony jest przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem i Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych. Operatora wyłania RDLP w drodze konkursu. Wszystkie działania promocyjne i marketingowe nadzorowane są przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych (CILP).
RDLP w Warszawie zachęca wszystkie zainteresowane Podmioty do przystąpienia do oferty ujętej w opisanym poniżej wariancie na prowadzenie sklepów Dobre z Lasu.
Wariant
Lokal i wyposażenie sklepu Dobre z Lasu jest własnością lub jest zarządzane przez Operatora. Lokal powinien mieścić się w możliwie najlepszym punkcie handlowym, charakteryzującym się dużym ruchem pieszych i z możliwością zaparkowania samochodu. Operator odprowadza miesięczną opłatę za użytkowanie znaku towarowego Dobre z Lasu (% od obrotu netto). Zadaniem RDLP jest wykonanie oznakowania zewnętrznego i wewnętrznego oraz nadzorowanie na funkcjonowaniem sklepu. Produkty wprowadzane do obrotu w sklepie Dobre z Lasu muszą być zaakceptowane przez CILP i zgodne z ofertą Dobre z Lasu na stronie internetowej www.dobrezlasu.pl. Operator ma prawo dokonywać zakupów wyłącznie u producentów zaakceptowanych przez CILP. Osoba nadzorująca funkcjonowanie sklepu musi mieć wgląd w raporty sprzedaży sklepu, celem weryfikacji obrotu i odpisu procentowego.
Wsparcie franczyzodawcy (w gestii RDLP):
- Oznaczenie zewnętrzne i wewnętrzne sklepu.
- Architektoniczny projekt aranżacji sklepu.
- Projekt technologiczny.
- Wsparcie marketingowe obejmujące:
- wsparcie promocyjne przy uruchomieniu sklepu (samplingi, lokalne radio),
- materiały promocyjne,
- materiały edukacyjne,
- ulotki,
- konkursy dla klientów,
- zakładka na stronie www.dobrezlasu.pl;
- Facebook, Instagram,
- Udostępnienie sklepu internetowego (przekierowanie do rejonu RDLP),
- Realizacja zamówień dla Jednostek RDLP.
- Okresowe szkolenia pracowników.
- Specjalne ceny zakupu u producentów zakwalifikowanych jako Dobre z Lasu.
Wymagania franczyzodawcy:
- Dysponowanie przez franczyzobiorcę lokalem handlowym o powierzchni 55-100 m2
- Parking lub miejsca parkingowe, w tym dla osób niepełnosprawnych
- Min. 12 miesięczne doświadczenie w prowadzeniu stacjonarnego sklepu spożywczego
- Prowadzenie sprzedaży następujących grup towarowych:
- wędliny z dziczyzny (świeże i pakowane);
- mięso z dziczyzny;
- przetwory mięsne;
- przetwory inne;
- miody;
- soki;
- grzyby (suszone i marynowane);
- herbaty;
- zioła;
- owoce runa leśnego;
- produkty uzupełniające pochodzenia leśnego;
- ryby.
- Wszystkie produkty wprowadzone do sprzedaży muszą spełniać wymogi marki Dobre z Lasu opracowane przez CILP we współpracy z ekspertami zewnętrznymi.
- Franczyzobiorca wpłaca miesięcznie określony w umowie % od obrotu netto przeznaczony na fundusz marketingowy.
Po więcej szczegółów odnośnie prowadzonej działalności przez Lasy Państwowe (dostawcy, asortyment) zapraszamy na stronę internetową www.dobrezlasu.pl
Termin i kontakt
Wszystkie Podmioty zainteresowane przystąpieniem do współpracy w ramach marki Dobre
z Lasu prosimy o udzielenie informacji zwrotnej w terminie do dnia 20 sierpnia 2021 r. na adres e-mail: chojnow@warszawa.lasy.gov.pl wskazując wstępną propozycję lokalizacji sklepu oraz przybliżony termin gotowości jego otwarcia.
Osoby zainteresowane współpracą w zasięgu administracyjnym Nadleśnictwa Chojnów mogą uzyskać szczegółowe informacje u Pani Zuzanny Tomczak
zuzanna.tomczak@warszawa.lasy.gov.pl, tel. 22 727 54 41; kom. 603 88 38 96